Spaansen

Website usability voert hierbij de boventoon

De Spaansen Groep is ‘de specialist’ in leveranties van grondstoffen en logistiek, prefab betoncasco’s voor de woningbouw en tuin- en bestratingsmaterialen. Ondanks dat de bouwwereld bekend staat om zijn 'ons kent ons' principe investeert het bedrijf in een compleet vernieuwde website voor de nieuwe generatie.

Website

De uitdaging was (en is nog steeds, want de website wordt in fases opgeleverd) om de drie divisies van de Spaansen groep helder en duidelijk terug te laten komen op de website. Website usability voert hierbij de boventoon. Door gebruik te maken van de juiste url-structuur, welke op basis van een trefwoordenonderzoek is samengesteld, spelen we in op de wens van Google om zo “relevant” mogelijk te zijn. Hierdoor krijgen alle website pagina's een hogere autoriteit en zullen dus steeds beter gerankt gaan worden.

Spaansen.nl

Doelgroep- en trefwoordenonderzoek

Om tot de juiste url-structuur te komen (ook wel site-architectuur genoemd) is er gestart met het uitvoeren van een doelgroep- en trefwoordenonderzoek. Wie zijn de klanten van Spaansen en voor wie moet de website interessant worden. Doordat het bedrijf met drie divisies werkt, die allen een andere doelgroep aanspreken, was dit niet eenvoudig. Bovendien hebben we te maken met business to business - en business to consumer doelgroep.

Google tools & SEO-software

Voor het uitvoeren van het trefwoordenonderzoek hebben we gebruik gemaakt van de beschikbare Google Tools, zoals Google keyword advisor, maar ook SEO software die ons  in staat stelt om de gekozen trefwoorden te rubriceren naar belangrijkheid. Daarnaast worden de gekozen trefwoorden gebruikt voor het uitvoeren van een nulmeting. Het is nu nog niet aan de orde, maar mocht Spaansen in de toekomst de SEO-activiteiten verder gaan uitbreiden zijn we in het bezit van statistieken en rapporten, welke een goed inzicht geven in de ontwikkeling van de (nieuwe) website. Oftewel, hoe goed wordt de website gevonden binnen de zoekmachines op de gewenste keywords en is hier een stijgende lijn in te herkennen.

URL-structuur

Een onderdeel van off page SEO is het samenstellen van de juiste url-structuur, ook wel website architectuur genoemd. Door goed scorende trefwoorden te verwerken in de url-structuur van de website wordt de relevantie en autoriteit verhoogd. Iets waar de zoekmachine (Google) veel waarde aan hecht en daardoor een website beter zal indexeren. Een hogere relevantie en autoriteit draagt bij aan een betere indexatie en een hogere positie.

Onepage SEO

Het consequent doorvoeren van relevantie gaat verder op de website zelf. En ook bij Spaansen hebben we hier over nagedacht. Belangrijke zoektermen, welke verwerkt zijn in de url-structuur, hebben we terug laten komen in de SEO-titels en SEO omschrijvingen. Maar ook in de gebruikte headings en teksten op de diverse website pagina’s.

Ons kent ons

Ondanks dat ook Spaansen uit Winkel bekend staat om het ‘ons kent ons’ principe en de website (nu nog) ondergeschikt is aan de contacten die gelegd worden via de telefoon en op een beurs, heeft het bedrijf geïnvesteerd in een website die “SEO ready” is. Klaar is voor de toekomst en klaar is voor de nieuwe generatie die zich wel oriënteert via het internet. De Spaansen Groep staat klaar voor de toekomst, waarin Verbinding de sleutel tot succes is. In dit geval wellicht het internet succes!

www.spaansen.nl

Rick Breeuwer
Spaansen

Heeft u een vraag?

Dank u wel voor uw bericht. Ik neem zo spoedig mogelijk contact met u op!

Oops! Er ging iets mis bij het invullen van het formulier :(